قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از سه عامل اصلی ناشی میشود:
مشکل قطعی یا نویز روی خط تلفن و یا اتصالات غیر استاندارد آن (مستند آموزشی)
در اولین گام از صحت و کیفیت بوق تلفن اطمینان حاصل کنید تا مشخص شود خط قطعی فیزیکی نداشته باشد. در صورت وجود نویز شنیداری یا قطعی حتی در صورتی که مودم خاموش است، مشکل را روی سیم کشی داخلی خود پیگیری کنید. (بررسی سیمها، سوکتها، تست از سر خط، پیگیری با شماره تلفن 20117 و …)
اگر کیفیت مکالمه صوتی خط مناسب است و قطعی ندارد از ترتیب صحیح اتصالات اطمینان حاصل کنید.
در صورت عدم رفع مشکل با شماره پشتیبانی در تماس باشید.
مشکل در مودم قرار داده شده بر روی خط ADSL از جمله عوامل دیگری ست که می تواند باعث افت کیفیت سرویس بر روی خط شود. برای حل مشکلات احتمالی پیشنهاد میشود که حتما نرم افزار موجود بر روی مودم خود را به روز نگه دارید. برای به روز رسانی مودم های ZyXEL می توانید به سایت شاتل مراجعه کنید.
وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک میتواند. موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس میتواند عواملی مانند ارسال/دریافت بیدلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راههای تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور netstat-on است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود.
توجه: برنامههای p2p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده میکند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد. بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامهها (ایمیول، ای دانکی، کازا) سنجیده نمیشود.