جستجو

الگوي تماس چيست؟ (Dial Pattern)

الگوي تماس، يك الگو براي نحوه مديريت و نظارت استريسك براي ارسال و يا در يافت شماره هاي گرفته شده و يا وارد شده بر روي سيستم تلفني است، به طور مثال شماره اي توسط يك كاربر بر روي سيستم گرفته مي شود، شما با الگوي تماس مي‌توانيد اين شماره را مديريت كنيد، چيزي به آن اضافه يا كم كنيد و يا بر اساس عدد‌هاي خاص تصميم گيري كنيد، اين بخش الگوي تماس هم در Outbound & Inbound Route كاربرد دارد هم در Trunk ، اصولا در هر بخشي كه با مديريت تماس‌ها سرو كار دارد شما به الگوي تماس برخواهيد خورد، در اين بخش يكسري قوانين و قواعدي براي تعريف يك الگو وجود دارد كه به تعريف آنها مي‌پردازيم.

X: نمايانگر يك عدد بين اعداد 0 تا 9 است.

Z: نمايانگر يك عدد بين اعداد 1 تا 9 است.

N: نمايانگر يك عدد بين اعداد 2 تا 9 است.

. : نقطه را وقتي در الگو قرار مي‌دهيد يعني از اين به بعد يك يا تعداد بيشتري عدد مي‌تواند باشد.

! : علامت تعجب را وقتی در الگو قرار می دهید یعنی از این به بعد هیچ، یک و یا تعداد بیشتری عدد می تواند باشد.

| : اين علامت در الگو يعني اعداد قبل از آنرا از شماره بردارد.

[ ] : اگر مي‌خواهيد يك محدوده از اعداد دلخواه را خودتان انتخاب كنيد، مثلا [1356] اين يعني يك عدد بين اعداد 1 و 3 و 5 و 6 ، و اين مثلا [3-7] يعني يك عدد بين 3 تا 7

/ : اگر می خواهید این مسیر شما فقط برای برخی داخلی ها فعال باشد باید از / استفاده کرده و بعد از آن شماره داخلی خود را بنویسید.

dial_pattern1.png

مثال:

9|X.  اين الگو بسيار رايج و معروف است، يعني شماره‌هاي كه اولشان 9 هست را انتخاب كن و عدد 9 را بردار، بقيه شماره را به مقصد (بسته به اينكه اين الگو كجا تعريف شده است) بفرست.

ZX  اين الگو يعني انتخاب شماره هاي گرفته شده‌اي كه اولا 2 رقمي هستند، ئوما رقم اول عددي بين 1 تا 9 و رقم دوم عددي بينم 0 تا 9 است.

NX.  اين الگو يعني اعداد حداقل 3 رقمي (3رقم به بالا)  كه رقم اول عددي بين 2 تا 9 است، رقم دوم عدد و بقيه هر عددي مي‌توانند باشند.

راهکارهای سازمانی
مناطق تحت پوشش +ADSL2
فیلترها
Sort
display