همانطور که می دانیم با راه اندازی سیستم تلفنی ایزابل قابلیت های چشم گیری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی برخی از این قابلیت ها به زبان ساده خواهیم پرداخت.
Extensions
ها End Pointبا تعریف داخلی ها در سیستم تلفنی و نیز اختصاص داخلی به می توان از قابلیت های موجود روی داخلی ها نیز بهره برد.
Call Waiting
یکی از قابلیت های هر داخلی، پشتیبانی از تماس پشت خطی یا انتظار مکالمه می باشد. لازم به ذکر است که تعداد تماس های پشت خطی پشتیبانی شده به قابلیت تلفن ویپ شما بستگی دارد.
Call forward
امکان انتقال مکالمه با زدن یک کد خاص از روی گوشی به شماره ی داخلی دیگر
-انتقال مکالمه به شماره ای خارج از سیستم تلفنی
-انتقال مکالمه در صورت اشغال بودن یک داخلی خاص
-انتقال مکالمه در صورت در دسترس نبودن یک داخلی خاص
-انتقال مکالمه به یک شماره داخلی خاص در تمام حالات ممکن
Fallow me
امکان انتقال مکالمه از داخلی شما به لیستی از شماره های دیگر در حالتی که شما پاسخگوی تماس نباشید.
-امکان تعریف تعداد بیشمار شماره در لیست follow meمی باشد
-امکان پخش تماس بین لیست شماره های داخلی شما در استراتژی های گوناگون
-Ring all : تماس با تمامی شماره های لیست به صورت همزمان
-Hunt : تماس با شماره های لیست شما به ترتیب اولویت لیست
امکان پخش فایل صوتی به کسی که پس از تماس با داخلی شما قرار است به لیست follow me شما منتقل شود
امکان پخش موزیک برای تماس گیرنده در حالی که سیستم تلفنی به دنبال تماس با شماره های لیست شما است
Voice mail
صندوق صوتی سیستم تلفنی الاستیکس یکی از قوی ترین سیستم های پیغام گیر بین تمامی سیستم های تلفنی است تماس گیرنده با شماره داخلی شما در حالتهای مختلف مانند عدم پاسخگویی شما ، اشغال بودن شما و یا در دسترس نبودن شما به صندوق صوتی شما منتقل میگردد. مهمترین قابلیتهای این صندوق پستی پیشرفته عبارتند از :
-امکان انتقال پیامی صوتی ضبط شده به ایمیل آدرس شما
-امکان حذف پیام صوتی پس از ارسال شدن به ایمیل شما از روی سرور
-امکان مشاهده پیامهای صوتی خود از طریق محیط وب الاستیکس
امکان شنود پیامهای صوتی خود توسط کد تلفنی از طریق هر داخلی از روی سیستم
-امکان محدود نمودن ظرفیت صندوق صوتی خود به تعدادی مشخص از پیامها
-امکان محدود نمودن مدت زمان پیام قابل ضبط
-امکان بیان شماره تماس گیرنده و تاریخ و زمان ضبط پیام به صورت متن در فایل ایمیل شده و همچنین به صورت صوتی در ابتدای پیام ضبط شده .
Recording
امکان ضبط مکالمات مربوط به داخلی تعریف شده وجود دارد.
شما می توانید تعیین نمایید که مکالمات داخلی در همه شرایط رکورد شود و یا هیچ ضبط مکالمه ای برای داخلی مورد نظر انجام نگیرد و یا داخلی مورد نظر در صورت صلاحدید در حین مکالمه با زدن کد تلفنی ضبط مکالمه خود را فعال نماید.
ضبط مکالمه در حالت فعال بودن می تواند در یکی از چهار حالت زیر با انتخاب شما انجام گیرد.
تماسی که یک داخلی با داخلی دیگر برقرار می کند
تماسی که یک داخلی با یک شماره ای خارج از سیستم تلفنی برقرار می کند
تماسی که یک داخلی دیگر با داخلی مورد نظر ما برقرار می کند
تماسی که یک شماره ی خارج از سیستم با داخلی مورد نظر ما برقرار می شود
همچنین یک داخلی این قابلیت را دارد که در شرایطی که ضبط مکالمه آن در حالت درخواست ((on demand)) تنظیم شده است، در حین مکالمه با زدن کد تلفنی مربوطه بر روی گوشی خود مکالمه را از آن لحظه ضبط نماید.
شما نیزمی توانید به داخلی های خود اولویت ضبط مکالمه اختصاص دهید. این بدین معنا است که به طور مثال اگر به داخلی یک مدیر که مکالماتش ضبط نمی شود، اولویت بالاتری داده شود و به داخلی یک منشی که مکالماتش همیشه ضبط می شود، اولویت پایین تری داده شود، در صورتی که تماسی بین این دو برقرار گردد به دلیل بالاتر بودن اولویت داخلی مدیراین مکالمه ضبط نخواهد شد.
مکالمات ضبط شده از طریق محیط وب الاستیکس قابل مشاهده،شنود و دریافت می باشد.
یک داخلی می تواند با اعمال تغییراتی برای استفاده در خارج از سازمان و بر روی بستر اینترنت با پهنای باند کم تنظیم گردد.امکاناتی حرفه ای نظیر :
فعال کردن سیستم برطرف کردن مشکل نت بر روی سیستم داخلی و الاستیکس
استفاده از کدک های حرفه ای فشرده سازی صدا همانند کدILBC برای داخلی هایی که بیرون سازمان و شبکه محلی شما قرار می گیرند
محدود کردن داخلی های بیرونی با وابسته کردن آنها به یک یا چند ip address مشخص که این امر باعث بالا رفتن امنیت سیستم می شود.
Feature codes
بسیاری از امکانات حرفه ای سیستم تلفنی به واسطه زدن یک کد ویژه قابل دسترس و استفاده است . برخی از این کد های ویژه عبارتند از :
شنود مکالمه (dahdi barge) :با زدن یک کد ویژه تلفنی و وارد نمودن شماره خط بر روی کارت تلفنی خود آن خط مشخص را شنود کنید
شنود مکالمه ( chan spy ) :امکان شنود تمامی مکالمات در حال انجام بر روی سیستم تلفنی با زدن یک کد ویژه تلفنی
انتقال مکالمه : امکان استفاده از دو کد ویژه تلفنی برای انتقال مکالمه در حال انجام به دو صورت انتقال کورکورانه blind transfer و یا انتقال با اجازه attended transfer
گرفتن تماس (call pick up) : گرفتن تماسی که بر روی یک داخلی دیگر در حال زنگ خوردن است با زدن یک کد ویژه تلفنی به طور مثال داخلی همکار شما در حال زنگ خوردن است شما می توانید با زدن کد ویژه تلفنی آن تماس را به گوشی خود منتقل کنید .
بررسی صندوق صوتی : با زدن کد ویژه تلفنی از روی گوشی خود و یا حتی گوشی دیگران می توانید صندوق صوتی خود را بررسی کرده و پیامهای صوتی قدیمی و یا جدید خود را بشنوید .
IVR
نظر بر اینکه ورودی عمده سیستم ها به منو منشی دیجیتال هدایت می شود، سیستم تلفنی ایزابل یکی از پیشرفته ترین منوهای منشی دیجیتال حال حاضر را در اختیار شما قرار خواهد داد.
از جمله امکانات حرفه این می توان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان تعریف یک یا چند ورودی عددی به عنوان منوی ورودی
امکان تعریف یک مقصد مشخص در صورت وارد کردن گزینه یا همان شماره اشتباه
امکان تعریف کردن یک مقصد مشخص در صورت عدم انتخاب هیچ یک از گزینه های ورودی
امکان راه اندازی منوی منشی دیجیتال چند زبانه
امکان راه اندازی منوهاتو در تو بدون وجود محدودیت
امکان قرار دادن گزینه های چنر رقمی در تعریف IVR
امکان شماره گیری مستقیم داخلی ها در هنگام اجرای IVR
امکان قرار دادن منوی مخفی در گزینه های IVR
Announcement
از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل می توان به امکان پخش اعلان های کاربردی متفاوت در قسمت های مختلف سیستم تلفنی اشاره کرد. در حقیقت کاربران این امکان را خواهند داشت که صداهای ضبط شده دلخواهشان را در قسمت های مختلف سیسیتم تلفنی مانند منو منشی دیجیتال پخش کنند و یا بنا بر مورد نیازشان در مواردی کاربران را به مقصد یک اعلان مشخص انتقال دهند.
Conference
امکان دیگری که با راه اندازی سیستم تلفنی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، امکان ایجاد یک اتاق کنفرانس با شماره مشخص می باشد. با فعال سازی این قابلیت کاربران قادر خواهند بود با شماره گیری کد خاصی وارد اتاق کنفرانس با امکانات متنوع از جمله: قابلیت تنظیم پسورد جهت ورود به اتاق کنفرانس، اعلام ورود و خروج کاربران حاضر در اتاق کنفرانس، پخش پیغام خوش آمد گویی وغیره شوند.
Call park
از طریق این قابلیت، کاربران سیستم تلفنی این امکان را خواهند داشت که تماس ورودی به سیستم را بدون اشغال شدن خطشان برای مدت مشخصی در مکان خاصی از سیستم پارک کنند. لازم به ذکر است که در حین زمان انتظار این امکان نیز وجود دارد که شخصی از داخل سیستم نیز با گرفتن کد مربوطه تماس را پاسخگو باشد.
این قابلت در غالب دو امکان بسیار پرکاربرد در سیستم تلفنی کاربر قابل پیاده سازی خواهد بود.
تغییر مسیر تماس ورودی به سیستم با وارد کردن یک کد کاربری خاص
Call Flow
امکان تغییر مسیر تماس ورودی به سیستم با زدن یک کد خاص " شما می توانید با زدن یک کد مسیر ورودی تماسها به سیستم تلفنی خود را تغییر دهید به طور مثال روز پس از آغاز ساعت کاری تماسهای ورودی به منشی انتقال داده می شوند و در پایان روز کار ی با زدن همان کد مسیر ورودی به صندوق صوتی انتقال داده می شود
Time Condition
با فعال سازی این قابلت در سیستم تلفنی، ضمن تعریف بازه های زمانی مشخص، تماس ورودی بنا بر محدوده زمان های تعریف شده به مقاصد دلخواه و مشخصی انتقال داده شوند.