جستجو

دسته بندی داخلی ها

و نصب نمود، میسر می گردد. این ماژول در لیست سرویس های پیش فرض ایزابل وجود ندارد، بنابراین با مراجعه به پایگاه ویپ ایران در لینک اشاره شده فایل اصلی را دانلود و نصب نمایید.

http://www.voip-iran.com/issabel/custom-context

بواسطه نصب و تنظیم این ماژول لیست کاملی از امکانات شامل دسته بندی داخلی ها، نظارت و مدیریت مستقل بر تماس ها، محدود كردن دسترسي گروهي از داخلي ها به برخي منابع سيستم همچون ترانك‌ها،‌سيستم فكس و ...در Freepbx اضافه می گردد. اين ماژول بخصوص براي كساني كه مي خواهند چند گروه كاري مجزا بر روي يك سرور ایزابل  داشته باشند، بسيار مناسب است.

براي نصب اين ماژول در ابتدا آن را از لينك بالا دريافت كرده و سپس وارد برنامه Freepbx‌ شويد، همچون قبل براي اين كار مي بايست به منوي "مركز تلفن"، "تنظيمات سيستم تلفني"، "صفحه كنترل جدا" (Unembedded Freepbx) برويد، براي ورود نيز از كاربر admin‌ و رمزي كه موقع نصب داديد استفاده نماييد (اگر از نسخه ایزابل 1.6 و قديمي تر استفاده مي كنيد رمز اين بخش نيز admin است.)

برای نصب ماژول در برنامه Freepbx، وارد بخش Module Admin از قسمت Admin شده و گزینه Upload Module را انتخاب نمایید.

custom_context_1.png
پس از زدن دكمه Upload Module مي توانيد فايل در يافت شده Custom Context را بارگذاري نمایید.
custom_context_2.png
پس از بارگذاری، در بخش Third Party Addon از منوی Module Admin گزینه Custom Context اضافه گردیده است.آن را انتخاب نموده، سپس گزینه Install را انتخاب کرده و با فشردن کلید Proccess مرحله نصب ماژول آغاز می شود.
custom_context_3.png
بعد از نصب كامل در منوي Connectivity گزينه Custom Contexts اضافه شده كه مي توانيد در آنجا يك Contexts جديد تعريف كنيد، در ابتدا براي تعريف يك Custom Contexts با پارامترهای زیر مواجه خواهید شد.

Context: نام Contexts خود را تعيين كنيد، اين نام در هنگام تعريف يك داخلي و تعيين Contexts براي آن كار برد دارد.

Description: يك توضيح براي اين Contexts

Dial Rules: اگر تعريف شود، اين امكان را خواهيد داشت كه براي يك سري Dial Plan (شماره گرفته شده) قوانين را اجرا نماييد. در اين بخش مي توانيد از Dial Pattern ها نيز استفاده نماييد، مثلا اگر 2xx قرار دهيد يعني تمامي شماره هاي گرفته شده كه 3 رقمي هستند و با 2 شروع مي‌شوند.

در ادامه ليستي از امكانات سيستم تلفني را مشاهده مي‌كنيد كه با Allow‌كردن هر كدام اين اجازه را مي دهيد كه داخلي هابا اين Contexts از آنها استفاده نمايند.

custom_context_4.png

بعد از تعريف Custom Context به قسمت داخلي‌ها (Extentions) برويد، مشاهده خواهيد كرد در هنگام يك داخلي و يا تغيير در داخلي تعريف شده گزينه Custom Contexts‌ اضافه شده كه مي‌توانيد اين Contexts تعريف شده را براي اين داخلي تعيين نماييد، در واقع آن داخلي را در يك گروه خاص كه شما تعريف نموديد قرار خواهيد داد.
custom_context_5.png

در این گام قصد داریم تا کاربرد ماژول Custom Context را در قالب پیاده سازی یک سناریو شرح دهیم. همان طور که در بالا توضیح داده شد، این ماژول امکان مدیریت بر سطوح مختلف ارتباطات را در انواع گروه های کاری فراهم می آورد. با تکیه بر این ویژگی، هدف در این سناریو صدور مجوز تماس تنها بین دو عدد داخلی با شماره های 101 از بخش فروش و داخلی 201 از بخش فنی تعیین گردیده است.

custom_context_6.png
جهت محدود کردن برقراری ارتباط بین داخلی ها، نیاز به تعریف الگویی مطابق با الگوی اشاره شده در قسمت Dial Rules و بر مبنای چارچوب قوانین خواهید داشت. در این الگو به داخلی 201 از بخش فنی امکان برقراری تماس تنها با داخلی 101 از بخش فروش داده شده و امکان برقراری ارتباط با دیگر داخلی های محدوده 100 وجود نخواهد داشت.

راهکارهای سازمانی
مناطق تحت پوشش +ADSL2
فیلترها
Sort
display